Az előadás röviden áttekinti azt a forradalmi változást, amely jelenleg végbemegy a tanulással foglalkozó tudományos területeken. Bemutatja azokat az elveket és módszereket, amelyek a memóriakutatás területéről kerültek át az alkalmazott oktatás és tanulás területére, és amelyekről kiderült, hogy minden eddig ismert tanulási eljárásnál hatékonyabban és tartósabban építik fel a hosszútávon elérhető tudást. Az előadás bemutatja a memóriakutatási eredményekre építő új oktatási módszerek (transzlációs pedagógia) legfontosabb célkitűzéseit, módszereit. Kiemelten kezeli a tanító kvízekre (T-kvíz) épülő új tanítási módszereket és ennek a nagy hatékonyságú új oktatási módszernek a legalapvetőbb tudományos és alkalmazott eredményeit.


Az előadás megvalósulását az RRF-2.1.2-21-2022-00012 azonosítószámú, Komplex Digitális Modellváltás – intelligens fokozatváltás projekt támogatja.
A projekt Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Tervének keretében valósul meg.


Előadónkról

Racsmany_kep_1Prof. Dr. Racsmány Mihály, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia doktora, az SZTE Pszichológiai Intézetének valamint az SZTE Kognitív Medicina Központ vezetője, a Nemzeti Agykutatási Program Emlékezeti és Tanulási Zavarok kutatócsoportjának vezetője.
Kutatási területei: Az egészséges és patologikus emlékezeti folyamatok pszichológiai és idegtudományi vizsgálata, az emlékezetkutatási eredmények alkalmazása oktatási és rehabilitációs célokra.

Szakmai önéletrajz

Válogatott publikációk